https://www.facebook.com/MichelleKickiWagner/ Dubai #1 – What? Sådan noget sker bare aldrig for mig :D – MichelleKicki blog
Low carb burger and fries ❤️

Dubai #1 – What? Sådan noget sker bare aldrig for mig :D

Dubai er fantastisk, kan jeg hurtigt konkludere efter at have været her i næsten 3 hele dage nu.

Turen startede tirsdag d. 2. August. Flyet gik fra Kastrup kl. 22.40, så var i lufthavnen omkring kl. 20.00. Hader at stresse og hader ikke at føle at jeg har travlt, så ja, var i god tid, da vi også lige skulle hæve lidt penge og sådan. I og med at vi først skulle flyve så sent, havde jeg god tid hjemme til at få trænet, spis en ordentligt aftensmad, blomkålssalat med laks, og få arbejdet på de sidste kostplaner og træningsplaner, inden vi skulle afsted.

I min håndbagage havde vi pakket et par proteinbarer, da man aldrig ved hvad det er for noget mad der bliver serveret om bord.

Tanken om at skulle flyve om natten var egentligt ganske fin, men må konkludere, at jeg bare kun kan sove, hvis jeg ligger ned :/ Da vi landede i Dubai, kl. 07.00 (dansk tid) var jeg fuldstændigt bombet. Havde nok fået sovet noget der svarer til, sammenlagt 1 time. Jeg havde det faktisk næsten som at jeg var ved at få influenza. Sådan reagere min krop, når jeg næsten ingen søvn får, og det er ganske forfærdeligt.Kl. 10.15 ca. (lokal tid) ankom vi på vores hotel, Fairmont The Palm.

Så snart taxaen stoppede gik bildøren op, og 2 mænd stod klar til at tage i mod os. De vidste udmærket hvem vi var, og viste os op i receptionen.IMG_1067

Da vi gerne ville have morgenmad med i opholdet, var vi blevet nødt til hjemmefra, at opgradere vores værelse til et Fairmont Gold Room, så vores reception lå åbenbart et andet sted end der hvor man normalet tjekker ind.

Tip: Et af mine bedste tips til når man rejser er, at sørge for at der er morgenmad på hotellet. Der er næsten altid en form for neutral yoghurt uden sukker, nødder, gryn eller musli og frisk frugt. At starte dagen ud med et måltid der består af nogenlunde den sammensætning betyder, at du både har fået proteiner, fibre, en smule kulhydrater og nogle sunde fedtstoffer. Denne sammensætning gør at du føler dig mæt til op ad dagen, og at dit blodsukker bliver holdt stabilt. Jeg plejer også at supplere med en tallerken af de grøntsager og evt. magert kød, hvis der er det i buffeten.

Manden i receptionen er simpelthen så sød, det er alle vi har mødt hernede, og han spørger os om det er første gang vi besøger Dubai, For mit vedkommende er det, Mathias har været her en enkelt gang for en 2 år siden. Men eftersom det er min første gang, giver han os en gratis opgradering med udsigt ud over stranden. Seriøst, hvor heldig har man lov at være 😀 Nå, men da det vil tage lidt tid at få registreret betalingskort og skrevet os ind på hotellet, tilbyder han os at gå ind og spise lidt morgenmad, da den har åbent til kl. 11. Han har lige vundet 2 stjerne i min bog 😉

Vi har først tjek ind kl. 15.00 på hotellet, men vores søde mand i tjek in, lover os at de vil gøre værelset klar så hurtigt som muligt, og vi får lov til at skifte til badetøj og gå ned og vente ved poolen 🙂

Om aftenen kører vi ind til Dubai Mall of Emirates. Jeg får ikke sovet meget i løbet af dagen, så er fuldstændigt smadret i min krop og hovedet. Vi finder et super lækkert spisested Common Grounds Dubai, køber en lækker salat og efter det triller vi hjem til hotellet igen.

Vil da gerne indrømme at jeg på det tidspunkt, hvor vi skal finde noget at spise på, er ved at være lidt ugidelig, men alligevel får vi set næsten en 10/12 spisesteder igennem, for om der var noget vi gad at spise. Når jeg en dag som denne, ikke har lavet andet end at sidde ned eller ligge ned, så er det ikke det store festmåltid der skal køres ned. Jeg havde i løbet af dagen fået noget der svarer til: 1 bestbar (under mellemlandingen i Doha) 1 low fat yoghurt (125g) lidt melon, 3 spsk. Mylsi og lidt nødder (morgenmad på hotellet) 1 æble og en lille sandwich, 1 glas gulerodsjuice (snacks på hotellet) og så aftensmaden som bestod af en lækker salat med kylling.